zondag 19 maart 2017

Laatste week lesgeven

Het laatste drukke weekend door stage gaat in. Ik moet mijn laatste week voorbereiden en dat zorgt voor nog extra werk: afscheidscadeautjes bedenken en zoeken. Zaterdag startte de zoektocht in de "Mall". Wat hebben de kindjes van mijn township school nodig? Na 3 weken vliegende potloden, gommen met vleugels, gebroken latten en kapot gekauwde pennen weet ik wel wat ik kan kopen. De meeste kinderen hebben geen deftige pen of potlood. Wanneer ze er een vragen aan de leerkracht, zou het in België van evidentie zijn dat er een wordt gegeven maar hier moeten ze er jammer genoeg 3 rand voor betalen. Dit is voor de leerlingen een echt fortuin. Het resultaat van onze zoektocht zie je hieronder. Daarna zijn we gaan eten in de boardwalk. De disneyworld in Port Elizabeth.















Maandag werd zoals elke maandag ingezet met gezang en een priester. Ook week 4 zijn we nog steeds de visitors. Vandaag hing de liefde in de lucht tijdens LO. Want ik heb 2 lovesongs aangeleerd aan de leerlingen. Verder hebben we nog geleerd over de kalender bij wiskunde en de present bij Engels. Het Engels van de leerlingen is nog een kleine ramp, maar je ziet de evolutie na 4 jaar in een taalbad gedompeld te worden. Die evolutie is niet enkel bij hun maar ook bij mij.

Ook dinsdag en woensdag verliepen normaal. De leerlingen hebben nog verder geleerd over "the past and the future". Dit probeerde ik via spelletjes zodat de leerlingen individueel geactiveerd werden. Engels is nog steeds het moeilijk vak om te geven. De concentratie is bij de meeste nul. Verder is "the food chain" bij natuur aanbod gekomen. Er was ook een revision en toets bij wiskunde. Woensdagavond zijn we de keuken ingedoken om heerlijke zandkoekjes te maken voor de leerlingen.

Donderdag was het een leuke voorlaatste dag. Doordat de leerlingen veel ruzie hebben in verband met geld, heb ik besloten om samen met hen een portemonnee te maken uit melkblikken. Ze verliezen ook gemakkelijk hun centjes doordat ze geen portomonnee hebben. Maar enkele leerlingen een melkblik mee. Van zodra dat ik het had uitgelegd, verschenen er plots melkblikken tevoorschijn. De leerlingen waren laaiend enthousiast en de resultaten waren verbluffend.



















Het is alweer vrijdag. De week is gevlogen. Vandaag krijgen de leerlingen ons afscheidscadeautje. Zodat ze dit goed zouden kunnen bijhouden, ga ik met hun aan de slag met diepvrieszakjes en tape. Het resultaat is een pennenzakje en mag er echt wel zijn. Nadien kwam het zware afscheid. Hoewel deze vier weken bloed, zweet en tranen hebben gekost, ga ik de leerlingen echt wel missen. Er waren kapoenen bij maar ook leerlingen die volledig hun zelf waren. De Afrikaanse moves en vibes ga ik voor altijd meedragen.




Zaterdag was een dagje dat uitgetrokken werd voor te werken aan mijn bachelorproef; Nadien zijn we gaan ons ontspannen op boardwalk voor een tête à tête, een film en een cocktail.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten